5 NOMINACJI DO NAGRODY DLA NAJLEPSZEJ KSIĄŻKI (kolejność alfabetyczna)
- Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak, Weź pan Rambo! Społeczna historia magnetowidów w Polsce. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2022.
- Krzysztof Jajko, Konrad Klejsa, Jarosław Grzechowiak, Ewa Gębicka, Rozpowszechnianie filmów w Polsce Ludowej w latach 1944-1956. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022.
- Krzysztof Loska, W cieniu Imperium Wschodzącego Słońca: japoński projekt kolonialny i kultura filmowa Azji Wschodniej, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2022.
- Małgorzata Radkiewicz, Refleksje zza kamery: reżyserki o kinie i formie filmowej. Warszawa: Muzeum Sztuki Nowoczesnej; Kraków: Fundacja Okonakino: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022.
- Piotr Zwierzchowski, Filmowe reprezentacje PZPR. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2022.
3 NOMINACJE DO NAGRODY DLA NAJLEPSZEGO DEBIUTU
(kolejność alfabetyczna)
- Ewa Baszak, Kinematografia i literatura sardyńska a tożsamość regionalna: od Grazii Deleddydo Salvatore Mereu. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2022.
- Grażyna Świętochowska, Kino mniejsze. W kręgu filmów czeskiej i słowackiej Nowej Fali. Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2022.
- Magdalena Urbańska, Filmowe zarządzanie pamięcią: kino polskie 2005-2020 o historii najnowszej. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2022.