LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W ROKU 2017

LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W ROKU 2017

LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W ROKU 2017

 

Anna Bieganowska-Skóra,  „And the winneris…” : model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach.

Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017.

 

Łukasz Biskupski, Kinofilia zaangażowana : Stowarzyszenie Miłośników Filmu Artystycznego „Start” i upowszechnianie kultury filmowej w latach 30. XX w.

Łódź : Wydawnictwo Przypis, 2017.

 

Blanka Brzozowska, Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy.

Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017.

 

Ilona Copik, Topografie i krajobrazy : filmowy Śląsk.

Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017.

 

Marcin Cybulski, Proszę przyjść jutro : satyra antybiurokratyczna w komediach filmowych okresu ZSRR i PRL.

Lublin : Wydawnictwo Werset, 2017.

 

Aleksandra Drzał-Sierocka, Filmy do zjedzenia : obrazy jedzenia w kinie amerykańskim.

Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017.

 

Paweł Frelik, Kultury wizualne science fiction.

Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2017.

 

Małgorzata Hendrykowska,  Szpital Przemienienia.

Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.

 

Marek Hendrykowski, Aktor i aktorstwo filmowe.

Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.

 

Marek Hendrykowski,  Drugie wejrzenie : analizy i interpretacje.

Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.

 

Marek Hendrykowski, Scenariusz filmowy : teoria i praktyka.

Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.

 

Marek Hendrykowski,  Semiotyka twarzy.

Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.

 

Barbara Hollender, Od Munka do Maślony.

Warszawa : Prószyński Media, 2017.

 

Hudzik Jan Paweł, Wykłady z filozofii mediów. Podstawy nauk o komunikowaniu.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

 

Magdalena Kempna-Pieniążek, Przemysław Pieniążek, Inny/obcy : transnarodowe i transgresyjne motywy w twórczości Petera Weira.

Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017.

 

Katarzyna Kluczwajd, Kinowo-filmowa orbita,

Toruń : Stowarzyszenie Historyków Sztuki, 2017.

 

Rafał Koschany, Zamiast interpretacji : między doświadczeniem kinematograficznym a rozumieniem filmu.

Poznań : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza, 2017

 

Tadeusz Lubelski, Nowa Fala 60 lat później : o pewnej przygodzie kina francuskiego.

Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2017.

 

Marian Marzyński, Kino – ja : życie w kadrach filmowych.

Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2017.

 

Paweł Mościcki, Chaplin : przewidywanie teraźniejszości.

Gdańsk : Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, 2017.

 

Janusz Płoński, Alternatywy 4 : przewodnik po serialu i rzeczywistości.

Warszawa : Edipresse Książki, [2017]

 

Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Sztuka dźwięku : technika i realizacja.

Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017.

 

Grzegorz Rogowski, Skazane na zapomnienie : polskie aktorki filmowe na emigracji . [oraz] Michał Pieńkowski autor części ogólnej.

Warszawa : Sport i Turystyka – Muza, 2017

 

Robert Stępowski,  City placement : miasto w filmie, film w mieście.

Rawa Mazowiecka : Wydawnictwo Roster, 2017.

 

Zofia Turowska, Janusz Majewski:  film – kobieta jego życia.

Warszawa: Wydawnictwo Marginesy, 2017.

 

Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Bez retuszu czy po liftingu? : obrazy starości i aborcji w filmie.

Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017.

 

Piotr Zawojski, Ruchome obrazy zatrzymane w pamięci : reminiscencje teoretyczne i krytyczne.

Katowice : Stowarzyszenie Inicjatyw Wydawniczych, 2017.

 

Kamila Żyto, Film noir i kino braci Coen.

Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego : Wydawnictwo Biblioteki i Ośrodka Informacji Filmowej PWSFTviT, 2017.

 

LISTA DEBIUTÓW AUTORSKICH W ROKU 2017

(książki będące debiutami także mogą być nominowane do nagrody „KSIĄŻKI ROKU”)

 

Konrad Aksinowicz, Samorealizacja filmowa.

Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017.

 

Łukasz Barczyk, Drzwi percepcji: analiza filmu Lśnienie jako punkt wyjścia do rozważań o metodzie twórczej Stanleya Kubricka.

Łódź : Wydawnictwo Biblioteki PWSFTViT, 2017.

 

Maciej Białous, Społeczna konstrukcja filmów historycznych. Pamięć zbiorowa i polityka pamięci w kinematografii polskiej.

Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017.

 

Alicja Bronder, Rzeczywistość od rzeczy : serial paradokumentalny w świetle genologii lingwistycznej.

Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017.

 

Robert Dudziński, Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej 1965-1989 : konwencje – motywy – konteksty.

Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017.

 

Natalia Gruenpeter, A jak Araki.

Katowice : Instytucja Filmowa Silesia Film, 2017.

 

Agata Hołobut, Monika Woźniak, Historia na ekranie. Gatunek filmowy a przekład audiowizualny.

Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.

 

Natalia Janoszek, Za kulisami Bollywood.

Gliwice : Wydawnictwo Helion,  2017.

 

Piotr Kurpiewski, Historia na ekranie Polski Ludowej.

Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017.

 

Anna Lisiecka, Loda Halama : pierwsze nogi Drugiej Rzeczypospolitej : burzliwe losy legendarnej gwiazdy.

Warszawa : Zona Zero,  2017.

 

Jadwiga Mostowska, Elementarz młodego kinomana.

Łódź : Stowarzyszenie Edukacyjno-Kulturalne „Venae Artis”, 2017.

 

Maciej Ożóg, Życie w krzemowej klatce. Sztuka nowych mediów jako krytyczna analiza praktyk cyfrowego nadzoru.

Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,  2017.

 

Jolanta Pisarek, Paweł Fortuna, Filmowy leksykon psychologii.

Lublin : Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2017.

 

Piotr Pławuszewski, Po swojemu : kino Władysława Ślesickiego.

Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2017.

 

Julia Popkiewicz, Casting : pierwsze spotkanie aktor – reżyser.

Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017.

 

Jacek Rokosz, Stracone dusze : amerykańska eksploatacja filmowa 1929-1959 /

Łódź ; Warszawa : Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, 2017.

 

Marcin Składanek, Sztuka generatywna. Metoda i praktyki.

Łodź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017.

 

Ania Szczepańska, Do granic negocjacji : historia Zespołu Filmowego „X” Andrzeja Wajdy (1972-1983).

Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, cop. 2017.

 

Katarzyna Wasilewska, Wieńczysław Gliński : aktor, amant, tata.

Warszawa : Agencja Wydawniczo-Reklamowa Skarpa Warszawska, 2017.

 

Andrzej Wojnach, Film animowany : sztuka czy biznes?

Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017.

 

Tomasz Żaglewski, Kinowe uniwersum superbohaterów : analiza współczesnego filmu komiksowego.

Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.