Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami Facebook
Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami Twitter
Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami Google Plus
Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami Youtube
Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami Vimeo
Search
PTBFM
ZARZĄD GŁÓWNY
STATUT
Statut PDF
CZŁONKOSTWO W PTBFM
CZŁONKOWIE PTBFM
ODDZIAŁY
GDAŃSKI
KRAKOWSKI
KUJAWSKO-POMORSKI
LUBELSKI
ŁÓDZKI
POZNAŃSKI
ŚLĄSKI
WARSZAWSKI
WROCŁAWSKI
OPŁATY CZŁONKOWSKIE
DEKLARACJA CZŁONKOWSKA
WYCIĄG ZE STATUTU
aktualności
Zjazdy i konferencje
KONFERENCJE
Filmoznawstwo i medioznawstwo w horyzoncie humanistyki, 28–30.11.2024 r, Kamień Śląski.
Klatka na klatki. Cenzura filmowa w Polsce Ludowej. Konferencja [29/30 maja 2023]
Konferencja naukowa „Polski film wyrusza w świat. Eksport oraz zagraniczna promocja i recepcja rodzimej produkcji audiowizualnej”
Konferencja „Studia i Perspektywy Medioznawcze”
ANIMOWANE, nieANONIMOWE. Konferencja O! Polskiej Animacji
Konferencja Eastern European Film and Screen Media
KONFERENCJA NAUKOWA: „STULECIE POKOLENIA KOLUMBÓW”
III OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Z CYKLU: SOCJOLOGIA SZTUKI W POLSCE – SZKOŁY, PARADYGMATY, KIERUNKI BADAŃ: „WSPÓLNOTY ESTETYCZNE I INSTYTUCJE ARTYSTYCZNE”
PRZEOSTRZENIA. KINO POLSKIE WOBEC TRANSFORMACJI USTROJOWYCH 1945 I 1989
100 LAT ZWIĄZKU LITERATÓW POLSKICH
International Workshop: Comparative and Transnational Perspectives on Women’s Cinema in the GDR and Poland 1945-1989
CO NOWEGO W NOWYCH MEDIACH? PRZYSZŁOŚĆ ZACZYNA SIĘ DZIŚ
Comparative and Transnational Perspectives on Women’s Cinema in GDR and Poland 1945-1989
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA SZKOŁY FILMOWEJ W ŁODZI „KULTURA PRODUKCJI: SPOŁECZNE I EKONOMICZNE ASPEKTY PRODUKCJI FILMOWEJ”
WRZESIEŃ 1939. FILMOWE TEKSTY I KONTEKSTY. KONFERENCJA
DZIEJE I PERSPEKTYWY KULTURY
NIE TYLKO JOHN HUGHES SPOŁECZNE I GATUNKOWE REWIZJE AMERYKAŃSKIEGO KINA MŁODZIEŻOWEGO
„CZTEREJ PANCERNI I PIES” – WOKÓŁ FENOMENU KULTUROWEGO
The NECS 2019 Conference
III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Filmowe Psycho-tropy”
IV Zjazd Filmoznawców i Medioznawców
PROGRAM IV ZJAZDU FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
IV ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW – PROGRAM (WERSJA WSTĘPNA)
OPŁATA IV ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
Panele zgłoszone na IV Zjazd PTBFM
List od Rady Programowej
III ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
PROGRAM ZJAZDU
OPŁATA III ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
Panele zgłoszone na III Zjazd PTBFM
II ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
FORMULARZE ZGŁOSZENIOWE
PANELE
I ZJAZD FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW
Książki i publikacje
ZJAZD FILMOWY W WIŚLE 1949 R. ŹRÓDŁA, KOMENTARZE, OPRACOWANIA, REDAKCJA NAUKOWA I OPRACOWANIE: BARBARA GIZA I ADAM WYŻYŃSKI
KRZYSZTOF TEODOR TOEPLITZ, RED. BARBARA GIZA I PIOTR ZWIERZCHOWSKI
Tomasz Żaglewski, Neon Knight Forever. The stylistic and cultural legacy of Joel Schumacher’s Batman Duology
KRZYSZTOF KOPCZYŃSKI, POLSKI FILM DOKUMENTALNY PO ROKU 2005. KONCEPCJE I DOŚWIADCZENIA
JUSTYNA HANNA BUDZIK, FILM I FOTOGRAFIA POLSKA NOWEGO WIEKU NA TLE KULTURY WIZUALNEJ. WIDMA, ANTROPOCIENIE, SZTANDARY
JAROSŁAW GRZECHOWIAK, EWA GĘBICKA, KONRAD KLEJSA, KRZYSZTOF JAJKO, ROZPOWSZECHNIANIE FILMÓW W POLSCE LUDOWEJ W LATACH 1944–1956
PIOTR ZAWOJSKI, PISANIE I CZYTANIE (O) FOTOGRAFII ODKRYWCY, KLASYCY, OBRAZOBURCY
JOSEPH GARNCARZ, ZMIENNOŚĆ UPODOBAŃ. O PREFERENCJACH FILMOWYCH EUROPEJCZYKÓW W LATACH 1896-1939
MARTYNA SIUDAK, TWITTER W KOMUNIKACJI POLITYCZNEJ W POLSCE
BEATA WALIGÓRSKA-OLEJNICZAK, LITERACKIE KONSTELACJE (W) TWÓRCZOŚCI ANDRIEJA ZWIAGINCEWA
MAŁGORZATA RADKIEWICZ, REFLEKSJE ZZA KAMERY. REŻYSERKI O KINIE I FORMIE FILMOWEJ
KONTEKSTY ŹRÓDŁOWE W BADANIACH FILMOZNAWCZYCH, RED. BARBARA GIZA, BARBARA GIERSZEWSKA, MONIKA BATOR
Patrycja Włodek, „Wszystko noir?”. O inspiracjach i wariantach – życie po życiu filmu noir
ALICJA HELMAN, MIŁOSIERDZIE SZATANA. ADAPTACJE AUDIOWIZUALNE POWIEŚCI I NOWEL TOMASZA MANNA
PIOTR ZWIERZCHOWSKI, FILMOWE REPREZENTACJE PZPR
JAN STASIEŃKO, MEDIA TECHNOLOGIES AND POSTHUMAN INTIMACY
JANUSZ LACHOWSKI, ANATOLA STERNA ZWIĄZKI Z KINEMATOGRAFIĄ, UNIVERSITAS, KRAKÓW 2021
KRZYSZTOF KOPCZYŃSKI, PARADYGMAT POLSKIEGO ROMANTYZMU W UNIWERSUM FILMOWYM
FILM POLSKI WSPÓŁCZEŚNIE: OD GŁÓWNEGO NURTU DO EKSPERYMENTU, red. Marta Giec, Artur Majer
SEBASTIAN JAGIELSKI, PRZERWANE EMANCYPACJE. POLITYKA EKSCESU W KINIE POLSKIM LAT 1968-1982
FILMOWE PEJZAŻE AMERYK, RED. BARBARA KITA I MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
ARCHIWA WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH FILMOZNAWCZYCH, RED. NAUKOWA BARBARA GIZA, PIOTR ZWIERZCHOWSKI, KATARZYNA MĄKA-MALATYŃSKA
DYSTRYBUCJA FILMOWA. OD KINA DO STREAMINGU, RED. SŁAWOMIR ROGOWSKI, ANNA WRÓBLEWSKA
URSZULA BIEL: KULTURA FILMOWA PROWINCJI GÓRNOŚLĄSKIEJ. KINA, WŁAŚCICIELE, WIDZOWIE
BOGUSŁAW SKOWRONEK, JĘZYK W FILMIE. UJĘCIE MEDIOLINGWISTYCZNE
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK, LEKCJE CIEMNOŚCI. KINO DOKUMENTALNE WERNERA HERZOGA
„PRZEGLĄD KULTUROZNAWCZY” 2020, NR 1: PRAKTYKI DESIGNU W MEDIACH
1918 – KINO POLSKIE WOBEC ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI, RED. MARIUSZ GUZEK, PIOTR ZWIERZCHOWSKI
MARIA KORNATOWSKA, RED. BARBARA GIZA, PIOTR ZWIERZCHOWSKI
ROK 1968. KULTURA, SZTUKA, POLITYKA, RED. PIOTR ZWIERZCHOWSKI, DARIA MAZUR, JOANNA SZCZUTKOWSKA
PAWEŁ SITKIEWICZ, GORĄCZKA FILMOWA. KINOMANIA W MIĘDZYWOJENNEJ POLSCE
JAKUB DZIEWIT, ADAM PISAREK, OCALAĆ. ZOFIA RYDET A FOTOGRAFIA WERNAKULARNA
MIŁOSZ STELMACH, PRZECZUCIE KOŃCA. MODERNIZM, PÓŹNOŚĆ I POLSKIE KINO
DAVID BORDWELL, O HISTORII STYLU FILMOWEGO
MARCIN SANAKIEWICZ, TELEWIZJA I PERFORMANS. EKSPERYMENT Z MYŚLENIA O MEDIACH, CODZIENNOŚCI I POLITYCE
PIOTR CELIŃSKI, JAN P. HUDZIK, MARCIN SANAKIEWICZ, PROJEKT: MEDIA. WYOBRAZIĆ SOBIE MEDIA I STWORZYĆ ŚWIAT
KULTURA PRODUKCJI FILMOWEJ: TEORIE, BADANIE, PRAKTYKI, POD REDAKCJĄ ARTURA MAJERA I TADEUSZA SZCZEPAŃSKIEGO
TEORIA PRAKTYKI/THEORY OF PRACTICE
ANDRZEJ DĘBSKI, NOWOCZESNOŚĆ, ROZRYWKA, PROPAGANDA. HISTORIA KINA WE WROCŁAWIU W LATACH 1919-1945
MICHAŁ PIEPIÓRKA, ROCKEFELLEROWIE I MARKS NAD WARSZAWĄ. POLSKIE FILMY FABULARNE WOBEC TRANSFORMACJI GOSPODARCZEJ
ANNA ŚLIWIŃSKA, RUNNING OFF THE ANGER: BRITISH NEW WAVE
KAROLINA KOSTYRA, WIOSENNA BUJNOŚĆ TRAW. OBRAZY PRZYRODY W FILMACH O DORASTANIU
BOGUSŁAWA BODZIOCH-BRYŁA, SPLOTY: PRZEPŁYWY, ARCHITEK(S)TURY, HYBRYDY. POLSKA E-POEZJA W DOBIE PROCESUALNOŚCI I KONWERGENCJI
W POSZUKIWANIU FUNDAMENTÓW NAUK O MEDIACH, RED. K. WOLNY-ZMORZYŃSKI, A. LEWICKI
PIOTR ZWIERZCHOWSKI, MARIUSZ GUZEK, SĄSIEDZI. FILM O BYDGOSKIM WRZEŚNIU 1939
EUROPEJSKIE KINO GATUNKÓW, RED. PIOTR KLETOWSKI
MARCIN MARON, MIECZYSŁAW JAHODA. FENOMENY ŚWIATŁA
TOMASZ KOŻUCHOWSKI, IWONA MOROZOW, ROMAN SAWKA, SPOŁECZNY WYMIAR PROCESU TWORZENIA DZIEŁA FILMOWEGO W POLSCE
ARTUR MAJER, AGNIESZKA ORANKIEWICZ, ANNA WRÓBLEWSKA, PIENIĄDZE-PRODUKCJA-RYNEK. FINANSOWANIE PRODUKCJI FILMOWEJ W POLSCE
MARCIN MARON, ROMANTYZM I KINO. IDEE I WYOBRAŻENIA ROMANTYCZNE W FILMACH POLSKICH REŻYSERÓW Z LAT 1947-1990
ANNA ESTERA MROZEWICZ, BEYOND EASTERN NOIR. REIMAGINING RUSSIA AND EASTERN EUROPE IN NORDIC CINEMAS
PATRYCJA WŁODEK, KRES NIEWINNOŚCI. OBRAZ I UPAMIĘTNIENIE ERY EISENHOWERA W AMERYKAŃSKICH FILMACH I SERIALACH – POMIĘDZY REPREZENTACJĄ, NOSTALGIĄ A KRYTYCZNYM RETRO
MAREK HALTOF, POLISH CINEMA: A HISTORY. SECOND EDITION
Michał Dondzik, Krzysztof Jajko, Emil Sowiński, Elementarz Wytwórni Filmów Oświatowych,
PIOTR ZAWOJSKI, CYBERKULTURA. SYNTOPIA SZTUKI, NAUKI I TECHNOLOGII
CIĘCIE CIAŁ. RUCHOME OBRAZY, RED. ALEKSANDER KMAK, PAULINA KWIATKOWSKA, MATYLDA SZEWCZYK
POLSKO-CZESKIE I POLSKO-SŁOWACKIE KONTAKTY FILMOWE, RED. EWA CISZEWSKA, MIKOŁAJ GÓRALIK
ROMAN WŁODEK, JADWIGA ANDRZEJEWSKA NA SCENIE I EKRANIE
ŹRÓDŁA WIZUALNE W BADANIACH NAD HISTORIĄ KINA POLSKIEGO. KINO POLSKIE WCZORAJ I DZIŚ, POD RED. PIOTRA ZWIERZCHOWSKIEGO
KINO – POSTKOMUNIZM – POLITYKA. FILM W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ WOBEC PROCESÓW TRANSFORMACJI POLITYCZNEJ I KONSEKWENCJI ROKU 1989
WIDZIALNOŚĆ WYZWOLONA
(NIE)WIDZIALNE KOBIETY KINA, RED. M. RADKIEWICZ, M. TALARCZYK
NA TROCHACH PSYCHOLOGII W FILMIE, RED. AGNIESZKA SKORUPA, MICHAŁ BROL, PATRYCJA PACZYŃSKA-JASIŃSKA
NOWA KINOFILIA: PRZESTRZENIE I AFEKTY, RED. KAROLINA KOSIŃSKA, PAULINA KWIATKOWSKA
ŁUKASZ BISKUPSKI, KINOFILIA ZAANGAŻOWANA. STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW FILMU ARTYSTYCZNEGO „START” I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FILMOWEJ W LATACH 30 XX W.
„Panoptikum” (18/2017) Film Literacy in Poland. The Practices and the Prospects of Film Education
PIOTR ZAWOJSKI, RUCHOME OBRAZY ZATRZYMANE W PAMIĘCI. REMINISCENCJE TEORETYCZNE I KRYTYCZNE
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK, PRZEMYSŁAW PIENIĄŻEK, INNY/OBCY. TRANSNARODOWE I TRANSGRESYJNE MOTYWY W TWÓRCZOŚCI PETERA WEIRA
KAROL JACHYMEK, FILM – CIAŁO – HISTORIA. KINO POLSKIE LAT SZEŚĆDZIESIĄTYCH
PRZEBOJE Z RÓŻNYCH STRON, RED. JACEK GRĘBOWIEC I ARKADIUSZ LEWICKI
Marek Haltof, Screening Auschwitz: Wanda Jakubowska’s The Last Stage and the Politics of Commemoration
HISTORIA NA EKRANIE POLSKI LUDOWEJ
FILMOWE PEJZAŻE EUROPY
OD EDUKACJI FILMOWEJ DO EDUKACJI AUDIOWIZUALNEJ: TEORIE I PRAKTYKI
ANDRZEJ WŁAST DZIESIĄTA MUZA (IMPRESJE). FELIETONY FILMOWE Z LAT 1923-1924
TEORIA I ESTETYKA FOTOGRAFII CYFROWEJ. ANTOLOGIA
TECHNOKULTURA I JEJ MANIFESTACJE ARTYSTYCZNE. MEDIALNY ŚWIAT HYBRYD I HYBRYDYZACJI
Kondycja kinematografii dla dzieci i analiza uwarunkowań edukacji filmowej dzieci do 12 roku życia
ORSON WELLES: TWÓRCZOŚĆ – RECEPCJA – DZIEDZICTWO
MIŁOŚĆ I GNIEW. BRYTYJSKA NOWA FALA
CZŁOWIEK, ZBIOROWOŚĆ, PAMIĘĆ W FILMACH DOKUMENTALNYCH IRENY KAMIEŃSKIEJ
SERIA „Niemcy – Media – Kultura”
„Panoptikum” nr 14 i 15
POSTKOLONIALNA EUROPA. ETNOOBRAZY WSPÓŁCZESNEGO KINA
SZTUKA W KINIE DOKUMENTALNYM
METODY BADANIA I ODKRYWANIA MIASTA OPARTE NA DANYCH
SPOJRZENIE ANTONIONIEGO
ALEKSANDER JACKIEWICZ
SYNERGIA SZTUKI I NAUKI W TWÓRCZOŚCI ZBIGNIEWA RYBCZYŃSKIEGO
RÓŻNE OBLICZA EDUKACJI AUDIOWIZUALNEJ
CO BYŁO GRANE?
MIĘDZY NEWSEM A MITEM
NEO-NOIR. CIEMNE ZWIERCIADŁO CZASÓW KRYZYSU
KULTURA FILMOWA WSPÓŁCZESNEJ ŁODZI
„KSIĄŻKA ROKU”
KSIĄŻKA ROKU 2023
Werdykt Jury Nagród Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami na książkę roku i debiut roku 2023 roku
NOMINACJE DO NAGRODY PTBFM 2023
Regulamin Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami za najlepszą książkę i debiut roku 2023
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W 2023 ROKU
SKŁAD JURY 2023
KSIĄŻKA ROKU 2022
Werdykt Jury Nagród Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami na książkę roku i debiut roku 2022 roku
NOMINACJE DO NAGRODY PTBFM 2022
Regulamin Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami za najlepszą książkę i debiut roku 2022
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W 2022 ROKU
SKŁAD JURY 2022
KSIĄŻKA ROKU 2021
NOMINACJE DO NAGRODY PTBFM ZA ROK 2021
REGULAMIN NAGRODY POLSKIEGO TOWARZYSTWA BADAŃ NAD FILMEM I MEDIAMI ZA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ I DEBIUT ROKU 2021
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W 2021 ROKU
SKŁAD JURY 2021
KSIĄŻKA ROKU 2020
Werdykt Jury Nagród Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami na książkę roku i debiut roku 2020
NOMINACJE DO NAGRODY POLSKIEGO TOWARZYSTWA BADAŃ NAD FILMEM I MEDIAMI ZA ROK 2020
REGULAMIN NAGRODY PTBFM ZA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ ROKU 2020
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W 2020 ROKU
SKŁAD JURY 2021
KSIĄŻKA ROKU 2019
NAGRODY W KONKURSIE NA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ ROKU 2019 POLSKIEGO TOWARZYSTWA BADAŃ NAD FILMEM I MEDIAMI
Książki nominowane – 2019
JURY NAGRODY NA „KSIĄŻKĘ ROKU 2019”
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH I DEBIUTÓW WYDANYCH W 2019 ROKU
REGULAMIN NAGRODY POLSKIEGO TOWARZYSTWA BADAŃ NAD FILMEM I MEDIAMI ZA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ I DEBIUT ROKU 2019
KSIĄŻKA ROKU 2018
NAGRODY W KONKURSIE NA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ ROKU 2018 POLSKIEGO TOWARZYSTWA BADAŃ NAD FILMEM I MEDIAMI
KSIĄŻKI I DEBIUTY NOMINOWANE DO NAGRODY ZA ROK 2018
JURY NAGRODY NA „KSIĄŻKĘ ROKU 2018”
REGULAMIN KONKURSU NA NAJLEPSZĄ KSIĄŻKĘ ROKU 2018
JURY NAGRODY NA „KSIĄŻKĘ ROKU 2018”
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W 2018 ROKU
LISTA DEBIUTÓW AUTORSKICH W ROKU 2018
KSIĄŻKA ROKU 2017
Wręczenie nagród w konkursie na Najlepszą Książkę i Debiut Roku 2017 Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami
Nagrody w Konkursie na Najlepszą Książkę Roku 2017 Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami
Nominacje do Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami za najlepszą książkę roku 2017
JURY NAGRODY NA „KSIĄŻKĘ ROKU 2017”
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W ROKU 2017
LISTA DEBIUTÓW AUTORSKICH W ROKU 2017
KSIĄŻKA ROKU 2016
Nagrody w Konkursie na Najlepszą Książkę Roku 2016 PTBFM
NOMINACJE DO NAGRODY PTBFM W KATEGORIACH NAJLEPSZA KSIĄŻKA I DEBIUT ROKU
LISTA KSIĄŻEK AUTORSKICH WYDANYCH W ROKU 2016
MONOGRAFIA I DEBIUTANCKA MONOGRAFIA 2016
kontakt
LINKI
Projekty badawcze
Projekty badawcze członków PTBFM finansowane przez Narodowe Centrum Nauki
Navigation
PROGRAM ZJAZDU
PROGRAM III ZJAZDU FILMOZNAWCÓW I MEDIOZNAWCÓW